Rower stacjonarny

Posted on

Rodzaje rowerów stacjonarnych:

  • rowery poziome,
  • rowery pionowe,
  • rowery spinningowe,
  • rowery leżące.

Modele te różnią się przede wszystkim tym w jaki sposób się na nich siedzi podczas ćwiczeń. Na rowerkach poziomych ćwiczy się w pozycji pochylonej w przeciwieństwie do rowerka pionowego, na którym ćwiczy się wyprostowanym. Rowery spinningowe są przeznaczone do treningu kolarskiego i można na nich regularnie prowadzić treningi, a natomiast rowerki leżące posiadają specjalne oparcie pod plecami, a pedały rowerka są umiejscowione z przodu urządzenia.

Jak dobrać odpowiedni rower i na co zwrócić uwagę

Kupno roweru treningowego należy dobrze przemyśleć i dobrać model, który będzie służył długo, a przede wszystkim wygodnie. W związku z tym kupując ten sprzęt należy dokładnie sprawdzić, czy spełni on wszystkie oczekiwania. Ważne, aby w rowerku były regulowane poszczególne elementy, m.in. wysokość siodełka, nachylenie kierownicy, regulacja długości ramy, pasków oraz pedałów. Ma to wpływ na jakość oraz wygodę podczas ćwiczeń. Następną ważna rzeczą jest opór w rowerku ( mechaniczny magnetyczny oraz elektromagnetyczny), ponieważ od niego zależy, jaką siłę się włoży w ćwiczenia oraz jak bardzo będzie intensywny trening. Komputer, który jest w wyposażeniu rowerka, również jest bardzo istotny. Można na nim ustawić np. czas treningu, liczbę kilometrów jaką chcemy przejechać, spalone kalorie oraz to z jaką prędkością chcemy jechać. Oczywiście są też rowerki z dużo bardziej zaawansowanymi komputerami, wszystko zależy od tego, co nam będzie potrzebne podczas treningu.

Niektóre rowerki posiadają jeszcze dodatkowe funkcje i elementy, takie jak uchwyt na bidon lub na Mp3, co może nam umilić ćwiczenia.

Posumowanie

Rower stacjonarny to bardzo popularna forma treningu. Jest dobrym zamiennikiem normalnego roweru. Zaletą takiej formy treningu jest zapewne to, że niezależnie od pogody jaka jest na zewnątrz, można cieszyć się z jazdy na rowerze. Jeśli człowiek się zmęczy zawsze może przerwać trening i odpocząć, bez martwienia się jak wrócić potem do domu. Jeśli posiadamy jakieś wątpliwości jaki rowerek będzie dla nas najodpowiedniejszy, to najlepiej porozmawiać na ten temat z trenerem fitness lub z przeszkolonym pracownikiem sklepu z wyposażeniem sportowym. Najważniejsze jest to, żeby ćwiczenia były wygodne oraz to, żebyśmy się dobrze czuli podczas ćwiczeń.

Z reguły ćwiczenia kojarzą nam się ze spalaniem tkanki tłuszczowe, ale takimi ćwiczeniami można również poprawić swoje zdrowie i samopoczucie oraz nabrać masę mięśniową.

Kobieta autorstwa freepik - pl.freepik.com